söndag 4 april 2021

Valpar väntas på Pysslas Kennel! 🐾🐾🐾

"Valpar väntas efter Mariebergs Xtra och Klavreskogens Zacko. Båda föräldradjuren kommer från starka jaktlinjer.
Zacko är viltspårchampion. Pga av familjära orsaker kom han igång först förra säsongen med sina jaktprov. Han har startat en gång med 1:a pris på rådjur. Sedan satte vintern och pandemin stopp för ytterligare prov.
Xtra är också viltspårchampion men vi har inte tagit ut championatet än. Hon visar stor jaktlust men då löptid brukar infalla mitt i jaktsäsongen har det ställt till det. Men planen är att komma till start nästa säsong. Eftersom hon är känslig med sina hormoner, har vi i samrådan med veterinär valt att ta en kull då det kan lugna hennes hormoner.
Båda hundarna är ögonlysta utan anmärkning.
Valparna säljs till jagande hem där hunden är en familjemedlem.
Valparna föds runt den 19e april och kommer vara levernasklara i juni, vi vet inte hur många valpar hon väntar. Jag som uppfödare tror på denna parning och kommer själv att behålla minst en valp i kullen. Jag vet att de kommer bli bra och trevliga jakt- och familjehundar eftersom jag själv äger tiken och hanen har vi haft mycket kontakt med under åren. Så jag vet hur de fungerar i hemmet och i skogen.

Vid frågor eller eventuell bokning nås jag på: 070 - 36 48 618, skicka gärna ett sms innan så ringer jag upp eftersom jag jobbar olika tider på dygnet.
Nedan här finns bilder på hundarna samt deras stamtavlor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar