fredag 22 oktober 2021

Två jobbiga veckor🕯💔🌟

Det har varit några jobbiga veckor för Pysslas Kennel, det började 13 oktober på morgonen då Agneta somnade in stilla i hemmet efter att tappert kämpat emot cancer. Även om vi visste om hur sjukdomen såg ut blev det en chock för oss alla.🕯💔🌟 
Jag tackar Agneta (farmor) för allt hon lärt mig om taxar och uppfödning, jag kan långt ifrån allt men jag ska så gott jag kan föra hennes avelsarbete framåt. 🐾
Pysslas Ikka håller koll på att Agneta gör rätt med spenaten. 🌱🐾

Idag kom nästa jobbiga beslut men även det var väntat förr eller senare, Pysslas Dojan fick idag somna in 17år och 8 månader gammal! 🐾🕯 Hon har varit pigg, synen har fungerat och hörseln si så där. Men luktsinnet var det då inget fel på! Hon kände före alla de andra hundarna om man skar upp falukorv eller kött i köket, hon var ofta före dem in i köket. 🤣🐾 Så typiskt Dojan! 🐾
Dojan och kullbrodern Digelo när de fyllde 17år! 

//Pysslas Kennel, Emelita 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar